BRITAISKOGEN



..velkommen til bloggen min, koslig at du stikker innom, legg gjerne igjen en kommentar..


mandag 25. mai 2009

Mini Rhododendron




Ikveld tok jeg bilde av en liten rhododendronbusk som blomstrer så fint ved muren. Den begynner å bli noen år, ja faktisk tror jeg den er 12-13 år. Den er ca 1 m i diameter nå, men blomster godt og mye hvert år, den har jeg hatt mye glede av. Men nå er jeg litt usikker på fremtiden fordi muren som den står ved skal rives og bygges opp på nytt ihøst, og da må nok min kjære rhododendron tas opp og flyttes. Tåler den det da? Jeg har fått denne busken fra mine svigerforeldre, og vil gjerne ha den i mange år enda. Min svigerfar er en tålmodig og utholdende kar og denne busken er også tålmodig da den vokser bare 1-2 cm hvert år, så hvis busken ligner sin giver, så klarer den seg nok..

2 kommentarer:

  1. Så artig det var! Og at den har overlevd så lenge! Ja, ikke bare overlevd, men ser ut til å ha det veldig bra.
    Du kan jo spørre på gartneriet, men jeg tror sikkert den vil tåle flyttingen.Iallfall når den er så gammel. Dette er nok et robust lite vesen.Kjempefin var den!
    Ha en fin dag!:-)

    SvarSlett
  2. Nydelig blomstring på rhododendronbusken din! Ser at du har hatt den i mange år, håper virkelig den klarer seg gjennom flytting og. Ikke artig om du sku miste dn nå, men sansynligvis går det bra. Tror det er viktig å ha godt med jord rundt og presse, så det ikke kommer luft til røttene. lykke til. Hilsen Margit.

    SvarSlett

Jeg synes det er hyggelig om du legger igjen en hilsen på bloggen min :-)