BRITAISKOGEN



..velkommen til bloggen min, koslig at du stikker innom, legg gjerne igjen en kommentar..


fredag 15. mai 2009

Geranium i hagen

I dag har jeg hatt fridag. Det har vært nydelig vårvær og jeg har jobba litt i hagen. I mitt barndomshjem var det alltid geranium i alle vinduer. Røde, hvite, rosa geranum som blomstra hele sommeren. Og som sto i kjelleren hele vinteren. Om våren tok mamma de opp fra kjelleren, de ble klipt ned og tatt opp i stua. Etterhver som de vokste ble det tatt avleggere som ble gitt bort eller satt i egne krukker.
En periode likte jeg ikke geranium så godt. Grønnplanter var mye stiligere liksom. Men jeg har aldri vært særlig god på inneplanter. De fleste har ikke så lang levetid i stua mi. Men uteblomster har jeg mer taket på.Og i år skal grønnplanene mine på sommerleir. De skal ut i hagen. Jeg har satt mange av de til herding noen dager. Men idag ble noen av de planta ut. Dessuten har jeg kjøpt geranium! Mange geranium i forskjellige rosanyanser. Det ble slettes ikke så verst! Når jeg blir litt mer dreven på dette, skal jeg jammen ta bilde og vise i bloggen.

2 kommentarer:

  1. Ville bare ønske deg en riktig flott
    17 mai.

    SvarSlett
  2. Koselig med geranier i hagen. Det pynter opp.
    Gler meg til å se bilder også......
    Ha en fin dag!:-)

    SvarSlett

Jeg synes det er hyggelig om du legger igjen en hilsen på bloggen min :-)