BRITAISKOGEN



..velkommen til bloggen min, koslig at du stikker innom, legg gjerne igjen en kommentar..


torsdag 14. mai 2009

bursdag i mai

Da jeg var lita og det lukta kuskit og jord om våren, da fikk jeg gode kriblinger i kroppen. Jeg vokste opp med jorder rundt gården på alle kanter, og når møkkakjelleren skulle tømmes om våren, og det skulle jo alle gjøre samtidig, og det skulle skje på kortest mulig tid før regnet kom. Sånn er det vel fortsatt, våronna og skitkjøringa er ganske intensiv, men altså: Da jeg var lita gav det meg gode assosiasjoner fordi da visste hele kroppen at det var vår, og bursdagen min nærma seg. Det å ha bursdag i mai er en god ting. Igår var dagen min.. Jeg fikk bl.a. besøk av kusina mi som hadde med seg en leddvedbusk, hun har alltid med seg en uteplante på bursdagen min, jeg fikk en rhododendron på 40 årsdagen min som blomstrer så fint hver juni og gjør at jeg tenker litt ekstra på henne. For 2 år siden fikk jeg en Nina Weibullrose av søstra mi. Klimatisk skal ikke den klare vinteren i hagen min, men jeg pakker godt med jord rundt den om høsten, har en lun plass til den og legger litt ære i å hjelpe den med å klare vinteren. Den ser fin ut i år også og jeg sender gode tanker til den eneste søstra mi.Kusina mi har forresten bursdag senere i mai, og jeg vet at hun også har gode tanker om å ha bursdag om våren..

3 kommentarer:

  1. Gratulerer med overstått bursdag! Jeg er sikker på at du hadde en fin dag!
    Så hyggelig å få uteplante! Det er spennende og artig å få.
    Ha en fin dag i dag også!:-)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med gårdagen! Jeg her en kusine som har busdag 13. mai, så det blir jeg å huske. Vi har flere maibarn i familier vår. Koselg det du skriver her. Ha det godt. Hilsen Margit.

    SvarSlett
  3. Gratulerer med overstått dag!
    Må være flott å ha bursdag på denne tida:)
    Og koselig å få hageplanter i gave, våren er herlig!
    Fint at du vil være med på konkuransen min,gleder meg til trekkninga.
    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Jeg synes det er hyggelig om du legger igjen en hilsen på bloggen min :-)