BRITAISKOGEN



..velkommen til bloggen min, koslig at du stikker innom, legg gjerne igjen en kommentar..


tirsdag 25. august 2009

Livsglede



Idag gikk jeg min første tur på mange uker. Som før nevnt har jeg slitt med vond rygg noen uker. Jeg har hatt begrenset bevegelsesområde Les: Etter jobb har jeg stort sett ligget på ryggen på gulvet..Men ryggsmertene har gradvis sluppet taket, og idag drista jeg meg ut å gå en liten tur. Jeg gikk etter sti over lyng og myr før jeg nådde kveldens mål: Storskaret. Det var ei god følelse å kjenne at kroppen fungerte igjen, dessuten har det blitt høst i marka siden sist. Myra har begynt å få en gyllent skjær, og lufta var frisk som det bare er om høsten. Jeg tror jammen jeg opplevde litt livsglede idag, en kombinasjon av vakker naturopplevelse og en visshet om at kroppen fungerer igjen. Selv om dette ikke var noen stor medisinsk krise, så er det kanskje ikke det det handler om? Mange små hverdagsopplevelser er livsglede for meg.

11 kommentarer:

  1. Helt riktig.
    Så flott at du kunne gå på tur.
    Jo det er livsglede å føle at ting fungerer.
    Formen min er slik opp og ned., men det er egentlig en vane. stort sett så har jeg det bra .
    Ha en fin morgendag
    Klem

    SvarSlett
  2. Så bra at du kunne ta den turen! En overvinnelse i seg selv, og sikkert en stor glede og en fin opplevelse.
    Håper ryggen din blir bedre etterhvert nå. Ønsker deg god bedring,- og en god onsdag!

    SvarSlett
  3. Ønsker deg fortsatt god bedring, slik at du kan ta mange slike turer i den nydelige høstlufta:) Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Härligt att du kunde komma ut och röra på dig. Det verkar som att du har en väldigt fin natur omkring dig. Krya på dig.
    Kram

    SvarSlett
  5. Så fint innlegg om livsglede. Det er herlig med slike opplevelser der en føler at noen er i bevegelse og endring. Ønsker deg en riktig god dag.

    SvarSlett
  6. Hei tante brit! takk for koslig beskjed på bloggen. Håper du blir helt bra i ryggen!

    Har et lite spørsmål til deg forresten. Jeg har kjøpt en grønn potteplante på ikea som egentlig bør overleve det meste. Jeg tror ikke jeg vanner for mye, eller for lite + jeg setter den i kroken med mest sol. Likevel så er den i ferd med å visne og på jordbunnen er det litt "muggaktig".

    Har du mulighet til å komme med en sannsynlig diagnose? :)

    SvarSlett
  7. Hei og takk for koselig kommentar i bloggen min. Kjekt at du kom innom. Håper ryggen din er bedre, hvis ikke må du vel ligge og strikke :)

    SvarSlett
  8. Så godt å høre at du er begunt å komme deg lit da!!
    Grusomt å ha vondt i ryggen!!!
    Fantastisk å kjenne følelsen av glede over å komme ut......
    ha en fin helg og god bedring til deg!!!

    SvarSlett
  9. hei...takk for besøk.klart du kan følge meg..innmari koselig det...å her triveds jeg og , så jeg henger meg på deg også. så flott at du har vært ute å gått...og innlegget var flott..ha en vakker fredag

    SvarSlett

Jeg synes det er hyggelig om du legger igjen en hilsen på bloggen min :-)