BRITAISKOGEN



..velkommen til bloggen min, koslig at du stikker innom, legg gjerne igjen en kommentar..


onsdag 12. august 2009

Epler og eplepai





De 2 epletrærne mine blomstrer ennenhvert år, og i år er et år med blomster. For å bære frukt må det være 2 typer epletrær som humlene og biene bestøver. Så dette året får en si er full klaff. Eplene er veldig sure enda, men det er ikke lenge til jeg kan ta de inn og f.eks lage..

..Tante Brits gode kjempeenkle pai med havregryn:

100g smelta smør
1 kopp sukker
1 kopp mel
2 kopper havregryn
1 ts bakepulver
1 dæsj hakka nøtter
Blandes godt. 3/4 av paideigen legges i bunnen av ei ildfast form.
3-4 epler i biter+ sukker og kanel
eller
eplemos
legges oppå
1/4 av paideigen strøs over paien.

stekes 180 gr, 30-40 min.

10 kommentarer:

  1. Flinke hage-søstra mi! Kom gjerne for å planlegge litt i hagen min å du...
    Kjell har kjøpt noen sånne grønne greier han har plantet i barke-skråninga mi. Må jo sette sitt preg han å, hehe.... Ble så fint så!
    Ha en fortsatt fin ferie-uke!
    Lillesøss

    SvarSlett
  2. Dette høres veldig godt ut! Jeg har skrevet den av, og venter bare på et passende høve...
    Joda, det blir ett lodd!

    SvarSlett
  3. Tror jeg må forsøke den oppskriften.
    Men eplene må jeg kjøpe. Er ikke så heldig at jeg har epletre i hagen.
    Ha en fin uke.
    KLEM

    SvarSlett
  4. Eplepai er noe av det beste jeg vet.
    Denne må jeg nok prøve når eplene skal høstes.
    Han en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Kjekt med gode oppskrifter!!
    Har masse epler i hagen av våre små epletrær!!
    Men det er jo litt tidlig ennå....nå er det plommer som gjelder hos oss!!

    ha en fin helg:o)

    SvarSlett
  6. Hei
    Tusen takk for koselig hilsne i bloggen min. Jeg legger meg til som følger av bloggen din, så kommer jeg innom deg igjen. Ønsker deg en fin helg. Klem fra Jannicke

    SvarSlett
  7. Denne oppskriften får man prøve når man skal plokke inn eplene.Jeg har et lite epletre som det kommer frukt på for første gang i år.Et plommetre har jeg også med noen få plommer på.
    Morro når mann ser at det kommer fruk på dem.Jeg skal få tatt et bilde av planten jeg kjøpte av deg og få ut på bloggen.Navnet på den aner jeg ikke.Jeg tror du sa at den må inn på vinteren.
    Ønsker deg en fin uke.Klem fra eie.

    SvarSlett
  8. Takk for oppskrift!!
    Tok ut en fra "Prinsesse Elin" også!!
    Her er det massevis av epler på trærne!
    Det er Aroma og er ikke moden før i oktober!!

    ha en fin kveld:o)

    SvarSlett
  9. Hei.Tusen takk for komentaren i bloggen min.Bare hyggelig det.Det er bare å legge deg til som følger.Kreativ dame du.Takk for oppskriften.Ha en riktig fin helg til deg å dine.Bodil

    SvarSlett

Jeg synes det er hyggelig om du legger igjen en hilsen på bloggen min :-)