BRITAISKOGEN



..velkommen til bloggen min, koslig at du stikker innom, legg gjerne igjen en kommentar..


tirsdag 9. juni 2009

Hvite dupper




Denne blomsten vet jeg ikke navnet på. Jeg tok med meg ei rot fra min søsters hage i Bodø for mange år siden, og hennes rot kom visstnok fra Lofoten. De hvite blomstene synes jeg ser ut som små nøster og er veldig fine å ta inn å sette i vase sammen med andre mer fargesprakende blomster. Hvis noen kan fortelle meg hva den heter, skal jeg straks forandre overskriften på dagens blogg, og du skal få noen poeng som du tar med deg utover dagen..
Margit mener at disse blomstene heter "hvite dupper", (et veldig treffene navn) 2 poeng til deg, Margit

7 kommentarer:

  1. Så fin blomst, liker hvite blomster. Men tror jeg ikke har sett denne før, bladene var litt anderledes enn den blomsten jeg har i tankene. Men så er jeg da ikke noe blomsterekspert, bare veldig glad i blomster!

    SvarSlett
  2. Flott blomster! Vi har den og i hagen og det jeg har lært er at den heter Hvite Dupper. Den er aldeles nydelig. Klem fra Margit.

    SvarSlett
  3. Hei Britaiskogen,velkommen skal du være til min blogg.Så koselig at du også har begynt å blogge.Jeg la meg inn på din blogg også som følger .Går ut fra at det er greit også.
    Ønsker deg en fortsatt fin uke.
    Hilsen å klem fra meg.

    SvarSlett
  4. Jeg legger deg til min bloggliste i morgen om det er greit.Det er lettere å komme inn da når man skal svare på kommentar.

    SvarSlett
  5. Heisann!!
    Artig å lese disse utfordringene:o)
    Kan ikke hjelpe deg med navnet på disse små...men søte er de!!

    ha en fin helg:o)

    SvarSlett
  6. Disse blomstene vet jeg heller ikke navnet på, men vi har de på fellesarealet her i boligfeltet. En nabo på heimplassen min der jeg kommer fra, hadde flere røtter av denne.
    Jeg synes den er fin.
    God helg!:-)

    SvarSlett
  7. Magnar sin hageside har bilde av den, noen kaller dem for duppe soleie, latin Ranunculus aconitifolius.

    SvarSlett

Jeg synes det er hyggelig om du legger igjen en hilsen på bloggen min :-)