BRITAISKOGEN



..velkommen til bloggen min, koslig at du stikker innom, legg gjerne igjen en kommentar..


lørdag 11. juli 2009

Og min favorittblomst er....



..georginer eller Dahlia som noen kaller de.Endelig har de begynt å blomstre. Det er uten tvil favorittblomsten min. I fjorhøst gravde jeg knollene opp etter den første frostnatta (så sent som i oktober) Knollene har ligget i torv på det kaldeste rommet i huset. (Storebrors soverom) Knollene ble satt i jorda i april. Så har de blitt herdet med at jeg har bært de ut og inn av huset etter som hvordan temperauren har vært. Så planta jeg de ut i georginerbedet i begynnelsen av juni. Og nå når de første begynner å blomstre, tenker jeg at det er verdt strevet jeg har hatt med de. Ei veldig god lønn faktisk. De vil nok ha både vann (idag sørger Vårherre for vanninga)og gjødsel. Men de vil blomstre og gi masse glede helt til frosten kommer.

2 kommentarer:

  1. Det er så fint med georginer!!
    Mine røde står i knopp og jeg ventr tålmodig!!
    Ikke så frodige i år...tenker de skulle stått på et litt mer solrikt sted ja!!
    Så det får jeg enke på til neste år!!

    SvarSlett
  2. Ja, georginer er vakre blomster! Og du har et helt bed med bare det? Så flink du er!
    Jeg har EN, men nå er det store knopper på den, så snart blomstrer min også.
    Lykke til med georginene dine!
    Ha en fin søndag!:-)

    SvarSlett

Jeg synes det er hyggelig om du legger igjen en hilsen på bloggen min :-)