BRITAISKOGEN



..velkommen til bloggen min, koslig at du stikker innom, legg gjerne igjen en kommentar..


fredag 27. november 2009

Toving

Jeg har eksperimentert litt på toving i maskin. Vaskemaskina mi er forholdsvis ny, så jeg må prøve meg litt fram

Gryteklutene er strikka i fritidsgarn med pinne nr 4. De blå er tova på 40 gr. sammen med ei dongeribukse. de ble kanskje litt hardt tova

De røde er tova alene i maskina på 40 gr. på et kortprogram. Jeg synes de ble passe


Posted by PicasaJeg prøvde også å tove på 50 gr. sammen med røde håndklær. Det ble alt for mye, men hva gjør man da? Jo, da tar man fram litt inspirasjon fra andre bloggvenner, og klipper grytekutene til hjerter! Dette ble slettes ikke så verst synes jeg. Kanskje jeg kan sy på en kant og sette på noen knapper..?



Så er det 1. advent på søndag, og da begynner den koslige og "travle" adventstida. Det gleder jeg meg til.. jeg ønsker alle bloggvenner ei riktig god adventshelg!

12 kommentarer:

  1. Fine gryteklutar.......kjempelurt å klippe til hjerter det ein ikkje er nøgd med. Kan brukast til so mangt, dei.....
    Kjem på at eg har nokon mislukka raude tøfler....DEI kan eg lage hjerter av....
    Tusen takk for tipset og god helg til deg!!

    SvarSlett
  2. Det er vanskelig å forutse tove-resultater, så det hender jo man mislykket. Det gamle vaskemaskinen min var perfekt til toving, men jeg har litt problemer med å finne ut av den nye, jeg også. Ser ut som det er noen gode og tykke grytekluter.

    SvarSlett
  3. Tovinga di vart rett og slett fin...
    Kjekt med hjerter...
    Dei kan pynte opp aleine eller på ein krans el.likn...
    Ha ei fin Adventstid!

    SvarSlett
  4. Önskar dig en fin och underbar första advent!
    Du har lyckats bra med tovningen. Jag har provat några gånger men inte riktigt fått det resultat jag vill ha.Det har inte tovat så mycket som jag vill. Fick rekommenderat att lägga i frottehanddukar, ska prova det.
    Ha det gott! //BiZen

    SvarSlett
  5. Ja ikkje alltid så lett å veta korleis det vert når det kjem ut av maskina!! Men hjertene dine vart no veldig fine, ha ei flott adventshelg:))

    SvarSlett
  6. god kveld i stua.
    sååå utrolig fine gryte lapper du har laget,de røde var så julete..helt skjønne.
    takk for hilsen hos meg,blir så glad.ha en kjempe fin advent helg.klemmer fra sylvia

    SvarSlett
  7. Vakre ting du har strikket og tovet. Likte veldig godt de røde hjertene dine.
    Ønsker deg riktig god adventshelg.

    Klem Ann<3

    SvarSlett
  8. Supert at det ble hjerter av det. Kjempefint.
    Klem

    SvarSlett
  9. Så fine ting og lykke til videre med tovingen:o)

    ha en fin helg:o)

    SvarSlett
  10. Hei.Tusen takk for en hyggelig kommentar på bloggen min.Bare koselig att du legger deg til som følger.Så fin en blogg du har.Kommer tilbake å taren titt hvis det er greit.Ønsker deg en fin førjulshelg.Bodil..

    SvarSlett
  11. Inget er så illa at det ikke er godt for noe, heter det jo, og dine hjerter kommer nokk godt med nå som det går mot jul :) Jeg synes det er litt vanskelig å tove jeg og, det virker som det er veldig avhengig av hva jeg har i maskinen når jeg vasker mer enn temperaturen faktisk, men din blåa klut, er det så ille at den ble hard da? jeg liker når det jeg tovet blir litt fast.. Ha en riktig fin første advent imorgen :)

    SvarSlett
  12. Hei
    Innom for å ønske deg en riktig fin sønda.
    Har ikke vært så flink til å kommentere i det siste, men nå håper jeg at ting stabiliserer seg.
    Klem

    SvarSlett

Jeg synes det er hyggelig om du legger igjen en hilsen på bloggen min :-)