BRITAISKOGEN



..velkommen til bloggen min, koslig at du stikker innom, legg gjerne igjen en kommentar..


søndag 22. november 2009

Hestehale-pannebånd


I helga var vi på hytta og kosa oss sammen med barn, svigerbarn og barnebarn. Vi var for det meste inne, og da ble det tid for litt strikking. Dette pannebåndet er spesielt gode for jenter med hestehale. De er raske å strikke så jeg strikka 3 stk av de på lita tid.

Her er Emilie modell, strikka i dobbelt smartgarn pinne nr 3 og 104 masker.


Jeg ble inspirert til å strikke calorimertry pannebånd fra Heidis krestive sider og oppskriften fant jeg her.

Emilies mamma (og min førstefødte[stolt]) sto modell på det andre pannebåndet. Det er strikka i dobbelt Drops alpakka pinne nr 3 med utgangspungt i 120 masker.

Posted by Picasa

12 kommentarer:

  1. Så fine pannebånd ! Jeg ble så glad da jeg så at det var flere sportsidioter her i blogglandia! Jeg trodde det bare var meg som var helt sprø ! Vi får heie på våre gutter og jenter i vinter! Ha en fin ukestart;)

    SvarSlett
  2. Ja, disse er fine og greie å strikke på en to tre. Ønsker deg en riktig god uke. Turid

    SvarSlett
  3. Veldig fine og gode pannebånd du har strikka og flotte modeller som har dei på:)) Ha ei god veke!!

    SvarSlett
  4. Flotte pannebånd. Hestehalen kan ofte bli et problem, disse var smart. Klem fra Jannicke

    SvarSlett
  5. Disse pannebåndene er kjempegreie - veldig populære her i huset.

    SvarSlett
  6. Du er kjempeflink til å strikke! Se bare på den produksjonen under her,da! Jeg kom meg dessverre ikke på julesalget på By, for jeg besøkte min mor på lørdag. Måtte benytte sjansen mens det ikke var glatt,,,,,,,,
    Artig at du har fått så mange besøkende på telleren din! :-)
    Ha ei god uke!

    SvarSlett
  7. Hei kjære mormorkollega :) Så flotte calorimetrier du har strikka!! Og så nydelige modeller... :) Skjønner godt at du er stolt av disse fine jentene ja!
    By the way, - det ligger en award til deg i bloggen min!
    Ha en flott mandagskveld :)
    Klem fra meg til deg!

    SvarSlett
  8. Flink du er...
    Fine modellar både banda og dei som har dei på ;-)

    SvarSlett
  9. Hei!
    Det ligger en award til deg inne hos meg,fordi du har en veldig fin blogg som jeg ofte kikker innom!

    SvarSlett
  10. Hei igjen,men nå ser jeg at du allerede har fått den awarden!

    SvarSlett
  11. Vilka perfekta pannband. De ser himla sköna ut.
    Ha en bra kväll.

    SvarSlett
  12. så flink du er,moro å gi å flott å få disse nyttige ting her,
    ja der forekommer av å til for meg å,noen blogger lir det et strev å komme inn på.men så blir det greit igjen etter en stund,
    aner ikke hva det er,men vet mange sier det samme,men koselig du kom inn til meg i dag å la igjen en koselig hilsen.
    ha en herlig kveld,
    klem fra sylvia

    SvarSlett

Jeg synes det er hyggelig om du legger igjen en hilsen på bloggen min :-)