BRITAISKOGEN



..velkommen til bloggen min, koslig at du stikker innom, legg gjerne igjen en kommentar..


fredag 26. februar 2010

Alpakka..igjen


Jeg har strikket mye av alpakkagarn i det siste. Sist fikk jeg disse baby alpakkanøstene fra mine svigerforeldrene som har vært i Peru. Jeg fant denne sokkeoppskrifta på Drops sine hjemmesider. Resultatet er jeg veldig godt fornøyd med. Skulle ønske at dette var et føle-medium (men så langt har vel ikke teknologien kommet....eller?) Jeg skal prøve å forklare: Garnet er veldig behagelig å strikke av, og resultatet gir myke, deilige, varme sokker.
Jeg har strikketøyet klart til kveldens skiskytterstafett, kanskje den mest spennende av alle OL øvelser. Det glelder jeg meg til det! Lykke til skiskyttergutter, og alle dere andre sitter-i-sofaen-og strikker-mens-vi-ser-på-kollegaer.

Dagens motto henger på veggen på hyttedoen. Kloke ord.
"Gud, gi meg sinnsro til å godta de ting jeg ikke kan forandre,
mot til å forandre de ting jeg kan
og visdom til å se forskjellen."
Posted by Picasa

14 kommentarer:

  1. Flotte sokkar!
    Og klarar du å strikke slike mønster medan du ser på OL...då er du god!
    I kveld har eg faktisk fri, eg òg...og gler meg til skiskyting...
    Ha ei fin helg!

    SvarSlett
  2. Hei.Kjempe fine sokker.Nydelig mønster og farger.Du er kjempe flink.Ha en riktig fin helg.Klem fra Bodil..♥♥

    SvarSlett
  3. Hei på deg! :) Så nydelige sokker du har strikket! Og jeg er sikker på at de er übermyke og varme også. (Alpakka vettu...)Men er dette skiskytterstafett-materiale?? Jeg hadde IKKE klart å strikke slikt mønster da, - for jeg er enig med deg - skiskytterstafett er noe av det mest spennende en kan se på når det gjelder OL! *heia Norge!* Sjøl har jeg et kjeeeeeedelig strikketøy klart for kveldens spenningsmoment! (bare rettstrikk, 361 ensfarga masker på rundpinner nr. 2,5. Mulig det blir noen stramme omganger om det blir hakket vel spennende...)

    Sinnsrobønnen (Frans av Assissi) er bare helt praktfull! Den har fulgt meg i årevis, -og har vært til stor hjelp og trøst i mange situasjoner. Meget kloke ord!

    Ha en spennende strikkekveld, - og legg fra deg strikkinga om det blir altfor jevnt under skytinga. JEG skal ihvertfall sitte klistret! :)

    Mormorklem!

    Hils Rag. :)

    SvarSlett
  4. Å, så herleg eit garn du strikkar av
    og flink er du også!!
    God helg!!
    Ps: Ja, godt du minner oss på denne bønna! Takk:-)

    SvarSlett
  5. Va diktig du är på att sticka strumpor. Är det inte svårt?

    SvarSlett
  6. Jøss så flotte sokker du strikker og i så flott garn! Flott mønster og nydelige farger!! Ha ein finfin kveld og kos deg med stafett og strikketøy:))

    SvarSlett
  7. Noe så flott!
    Må være moro å bli eier av slike!!
    Klem fra meg!

    SvarSlett
  8. Kloke ord som er vel verd å merke seg. Kan nesten klare å innbille meg hvor myke de sokkene må være. Eldstejenta strikket seg votter i alpakka i fjor og det er noe av det mykeste jeg har kjent. Kos deg med OL.

    SvarSlett
  9. Det var flotte sokkker i lekkert mønster. Alpakkagarn er så deilig og varmt.
    Fint motto du har med på slutten, viktig å huske på.
    Ha en fin helg videre!
    Klem T

    SvarSlett
  10. Kjempefint!!!
    Ønsker deg en fin helg Brita :o)

    SvarSlett
  11. Nydelige lester du har strikket! Kjempefint mønster! Og sikkert varme og deilige! Det sier jeg for jeg er stadig kald på føttene. Ha det godt! -Margit-

    SvarSlett
  12. Hei igjen!
    Innspurten i kveld!!
    Vi får vel unne de andre noen medaljer også;)) Klem og god søndag;))

    SvarSlett
  13. så fine sokkar du lagar.

    Ha ein fin dag.

    SvarSlett

Jeg synes det er hyggelig om du legger igjen en hilsen på bloggen min :-)