BRITAISKOGEN



..velkommen til bloggen min, koslig at du stikker innom, legg gjerne igjen en kommentar..


lørdag 5. september 2009

Graniene blomstrer fortsatt...



...men de begynner å skrante, nå etter at høstværet har begynt å sette inn. Men du verden som de har blomstret og gitt mye glede i sommer. Det har vært mye sol, og jeg har ikke angret på innkjøpet av masse forskjellige granier som har vært mine sommerblomster iår. Men altså, høsten har begynt og jeg har begynt å tenke på neste trinn: Kan jeg klare å overvintre disse? Jeg vet at jeg må ta de inn, men der vil jeg gjerne ha noen råd om hvordan. Har noen erfaring med temperatur, fuktighet, nedklipping osv? Hva skal til for at jeg kan sette de ut igjen neste vår, og ha like stor glede av de som jeg hadde denne sommeren?

2 kommentarer:

  1. Dessverre kan jeg ikke hjelpe deg, jeg får aldri til geranier, men jeg synes de har noe nostalgisk over seg. Husker dem fra jeg var lita hvor de sto i bokser med krepp-papir rundt innimellom mors stivede hvite gardiner. Dine er da veldig fine! God tur til Bornholm!

    SvarSlett
  2. Jeg klipper min små,og så setter jeg dem i kjelleren.Tar dem opp til våren ,klipper dem igjen.De blir kjempefine til sommeren igjen.
    Min mamma gjorde det slik.Hun hadde fine Granium.

    SvarSlett

Jeg synes det er hyggelig om du legger igjen en hilsen på bloggen min :-)