BRITAISKOGEN



..velkommen til bloggen min, koslig at du stikker innom, legg gjerne igjen en kommentar..


lørdag 25. september 2010

Før jakta..




Igår gikk gubben og jeg en kveldstur til Simabakklumpen. En nydelig kveld med rosa himmel over havet i det fjerne. Idag starter elgjakta, og for oss som ikke er bitt av den basillen, men som liker å gå i marka og på topper rundt omkring er det dags for å gå litt tilsides og la de ivrige jaktkledde menn, kvinner og hunder slippe til. Forvalting av elgbestanden er viktig..og jeg lar gjerne de overta marka ei stund. Men ikke vær trygg, ettersom jaktlysst og iver går ned, og naturopplevelseslysten min går opp..tar det nok ikke så altfor lang tid før jeg er tilbake igjen..
Ha ei fin helg!

9 kommentarer:

  1. hei hei,
    ja det er best å passe seg i skogen nå,best med en rød topplue,
    ønsker deg en nydelig helg.
    klem fra sylvia

    SvarSlett
  2. Hei.Nydelig bilde.Er ikke så for jakt jeg.Men så klart så er det jo for å holde stammen ned så det ikke blir så mye av dem.Men liker det ikke så godt.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  3. Ja, det er tida da som mange har ventet på.
    Jeg har ingen interesse av jakt, men vet at det er viktig å passe på at bestanden av elg ikke tar overhånd. Så at det er nødvendig, skjønner jeg.
    Vi får holde oss innenfor husets 4 vegger mens denne aktiviteten pågår. Sånn for sikkerhets skyld...
    Ha ei god helg!:)

    SvarSlett
  4. Ja nå er det den tiden, best å ikle seg signalvest om man skal på tur i skogen nå;)
    Ønsker deg en fortsatt fin helg,
    Klem T

    SvarSlett
  5. Det er vel best å holde seg vekk fra skogen!
    Her har ikke jakta startet enda!
    Ha en flott uke alikevel! Klem fra bestemor;)

    SvarSlett
  6. Koselig å se at du er i farta. Fint turbildet du har her. Ønsker deg en fin kommende uke.
    Klem

    SvarSlett
  7. Nå ferdes dere vel trugt i skogen igjen?? ;o) Det er så deilig å gå turer der. Stille og fredelig så en kan synke inn i tanker og ta livet med ro ;o) Får ladet batteriene godt når man er på tur ;o)
    Ønsker dere en super uke.
    Klem fra Gro :o)

    SvarSlett
  8. Nå måtte jeg bare hilse på! Håper du har det bra og koser deg med skirenn på Beito!
    Vi har mye å glede oss til i vinter!
    Klem fra meg!

    SvarSlett

Jeg synes det er hyggelig om du legger igjen en hilsen på bloggen min :-)